Khalilova prva radionica - iskustva

Our new volunteer Khalil did his first workshop. The workshop was held on March 11, 2022 at the Slava Raškaj Center. "These are his first impressions of working at our Center.

 

It was my first time presenting in front of people from a different country tham mine, differentculture, different perspectives. So, as I started I felt anxious and stressed as well, then slowly I was comfortable to continue, and I had a great feeling while I was presenting. When my friend Hatem joined me, I gained even more confidence to show our country to the audience. At the moment I expirience some sort of belonging and acceptance especially when I observed that the kids were so enthusiastic and highly interested in my presentation. The questions raised were complete evidence for me that everyone paid attention to my speech and not only that, but they were interested in knowing more aboutthe subject, they demonstrated a huge attention to details: culture, food, location, soceity, etc. I was also grateful for the discussions we raised, the answered questions, and suggestions for my visit in Croatia.

 

Naš novi volonter Khalil odradio je svoju prvu radionicu. Radionica se održala 11. ožujka 2022. godine u Centru Slava Raškaj". Ovo su njegovi prvi dojmovi rada u našem Centru.

 

      Bio je to prvi put da sam prezentirao pred ljudima iz druge zemlje, druge kulture i različitih perspektiva. Dakle, kada sam počeo, osjećao sam se  anksiozno i pod stresom, a onda mi je polako bilo ugodno nastaviti i imao sam sjajan osjećaj dok sam izlagao. Kada mi se pridružio moj prijatelj Hatem, stekao sam još više samopouzdanja da pokažem našu zemlju učenicima. Trenutno doživljavam neku vrstu pripadnosti i prihvaćanja, posebno kada sam primijetio da su djeca bila toliko entuzijastična i jako zainteresirana za moju prezentaciju. Postavljena pitanja bila su za mene potpuni dokaz da su svi obraćali pažnju na ono što govorim i ne samo to, nego su bili zainteresirani da saznaju više o toj temi. Učenici su obraćali veliku pozornost na detalje: kulturu, hranu, lokaciju, društvo, itd. također, sam zahvalan na raspravama koje smo pokrenuli, odgovorima na pitanja i prijedlozima za moj boravak u Hrvatskoj.

 











 

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Meet volunteer Petra!

Khalilovo iskustvo- Rovinj