Intervju s Božanom

1.    Kako si saznala za ovaj projekt?

Nakon završenog studija i odrađenog staža htjela sam napraviti malu pauzu od rada u struci i odlučila napraviti profil na  portalu Europskih Snaga Solidarnosti i počela sam aplicirati na projekte koji me zanimaju. U toj pauzi htjela sam otići u inozemstvo zato sam aplicirala za različite projekte, no jednog dana sam ugledala projekt Centra za odgoj i obrazovanje „Slava Raškaj“, Zagreb. Budući da mi se sviđao grad Zagreb, te sam vidjela da bi mogla doprinijeti aktivnostima projekta i biti korisna, odlučila sam se prijaviti za projekt.  .

2.    Što te potaknulo da se preseliš u Zagreb? Jesi li imala dvoumica oko donošenja odluke?

Kada mi je gospođa Jerić javila da su odabrali mene imala sam određeni period u kojem moram donijeti konačnu odluku. Razmislila sam i moram priznati     da sam bila u dilemi kako ću se snaći u velikom edukacijskom centru, hoću li moći doprinijeti razvoju projekta, itd. Shvatila sam da sam stekla veliko samopouzdanje zbog činjenice da su između svih kandidata u meni prepoznali određenu energiju ili otvorenost tijekom intervjua . Rekla sam si ako su oni u meni prepoznali ono nešto, pristajem na ovaj projekt i idem u Zagreb na još četiri mjeseca da vidim kakvo će to iskustvo biti u mom životu.

3.    Jeli ti ovo prvi put da volontiraš? Što misliš o tome jeli volontiranje pozitivan izazov za tebe?

Nije mi ovo prvi put da volontiram. U osnovnoj školi sam se susretala s različitim akcijama i projektima koji su uključivali volontiranje kao što su Crveni križ i različiti projekti tijekom studija. Njima sam posvećivala dovoljno vremena koliko su mi obveze na fakultetu dopuštale. U jednom takvom projektu u kojem sam čak bila i koordinatorica mladih pod nazivom „Upoznajmo se“     sam se susrela sa sličnim edukacijskim centrom kao što je Centar „Slava Raškaj“. Takav sličan Centar u Tuzli se zove „Kosta Popov“ i kroz te radionice i rad Centra sam vidjela da mi takav oblik volontiranja i doprinosa u lokalnoj zajednici odgovara. Ovo je jako dragocjeno iskustvo koje doprinosi društvu, ali i da sam stekne neprocjenjiva iskustva i sposobnosti koja će mu sigurno koristiti u nekom dijelu života.

4.    Što ti je uzbudljivo u ovom poglavlju tvog života. Što će ti pridonijeti iskustvo na ovom projektu?

Ono što mi je u ovom trenutku izazovno je dobna skupina  jer se dosada nisam se susrela u radu s tom dobnom skupinom. Tijekom studija sam bila student demonstrator gdje sam držala vježbe i konzultacije svojim kolegama. Međutim, sada imam drugačiju situaciju gdje su učenici sedmih i osmih razreda i učenici srednje škole gdje ću se morati malo prilagoditi tim dobnim skupinama. Postoje osobe koje zahtijevaju individualni pristup pa ću se i na to morati malo osvrnuti kako bih mogla pronaći način kako doprijeti do svakog učenika i prenijeti mu znanje na najbolji mogući način.  Olakotna okolnost mi je to što sam dobila predmete koji su iz tehničke skupine pa smatram da ću se lakše izboriti s izazovima. Najveća korist i radost je što sam u Zagrebu, te ću ponovno imati priliku živjeti tu, družiti se sa svojim prijateljima i kolegama, a za sve ostalo vidjet ćemo što nam budućnost donosi.

5.    Imaš li strah od nečega prilikom preseljenja u drugu zemlju?

Ne, jer Hrvatsku smatram svojom zemljom, Prilikom mog drugog dolaska u Zagreb više sam imala zbog situacije s Covid 19. Mislila sam da ću zbog toga imati neki problem na graničnom prijelazu. Inače, nemam strah jer poznajem Hrvatsku i po Zagrebu se odlično snalazim zbog prijašnjeg iskustva.

6.    Je li ti ovo prvi put da odlaziš od kuće? Jesi li ikada imala cimera/icu i kakvo je tvoje mišljenje o tome?

Dosada uvijek kada sam odlazila od kuće, to je bilo zbog različitih projekata ili seminara koji su trajali kraće. Prvi put kada sam otišla na dulji period od kuće je bilo kada sam odlazila na Erasmus u Zagreb. Na razmjenu studenata koja je trajala jedan semestar i tada sam se prvi put susrela da  svoj životni prostor  s nekim. Imala sam krasnu cimericu Lorenu i tada sam naučila kako je živjeti s nekim koga ne poznajete. To mi je bilo lijepo iskustvo, a sada je malo drugačije jer stan koji ima dovoljno prostora dijelim s kolegom koji je također volonter u ovom projektu. To mi je bilo malo izazovno jer ne poznajem kolegu, te mi je bilo malo neobično što ću živjeti s njim u istom stanu. Pristala sam na to jer sam htjela izaći iz svoje komfor zone jer nikad ne znam što će mi život donijeti, kako ću se snaći. Iz tog razloga sam pristala i nije mi žao jer je kolega jako ugodan. Za sada nemamo nikakvih problema i lijepo smo se snašli u stanu.

7.    Imaš li cilj koji želiš postići tijekom ovog volontiranja koji će utjecat na tvoje obrazovanje ili budući profesionalni život?

S obzirom da moje primarno zanimanje nije povezana s onim što ću raditi, zbog toga ne mogu reći da će imati direktan utjecaj, ali ono što želim je da ovdje provedem jedan lijep period i da budem što korisnija kako bi me Centar zapamtio kao nekoga tko je stvarno doprinio razvoju ovog projekta.

8.    Je si li završila studij? Na kojem si fakultetu studirala?

Studij sam završila na Rudarsko-geološkom fakultetu u Tuzli na studijskom programu Bušotno inženjerstvo. Jako mi se svidio fakultet i dobro sam se snašla na njemu  i ono čime se mogu pohvaliti da sam proglašena za Zlatnog studenta svog Univerziteta kao najboljeg studenta generacije. Nakon toga sam odradila i prvo stručno iskustvo i namjeravam se i dalje usavršavati.

9.    Jeli ti ovo prvi put da si u Hrvatskoj i kakva su tvoja iskustva? Imaš li neke aspekte s kojima se želiš povezati ili želiš ponijeti iz Hrvatske?

Nije mi prvi put da sam u Hrvatskoj jer sam rođena u Rijeci i putovala sam u različite gradove u Hrvatskoj. Nije da prvi put putujem u Zagreb, ali uvijek iz Zagreba ponesem lijepe uspomene.   



1. How did you find out about this project?

After finishing my studies and internship, I wanted to take a short break from working in the profession and decided to create a profile on the portal of the European Solidarity Force and I started applying for projects that interest me. During that break, I wanted to go abroad, so I applied for various projects, but one day I saw the project of the Center for Education "Slava Raškaj", Zagreb. Since I liked the city of Zagreb, and I saw that it could contribute to the project activities and be useful, I decided to apply for the project. .

2. What prompted you to move to Zagreb? Did you have any doubts about making a decision?

When Ms. Jeric informed me that they had chosen me, I had a certain period in which I had to make a final decision. I thought about it and I have to admit that I was in a dilemma how I would manage in a large education center, whether I would be able to contribute to the development of the project, etc. I realized that I gained great self-confidence due to the fact that interview. I said to myself that if they recognized that something in me, I agreed to this project and went to Zagreb for another four months to see what that experience would be like in my life.

3. Is this your first time volunteering? What do you think about whether volunteering is a positive challenge for you?

This is not my first time volunteering. In elementary school, I encountered various actions and projects that included volunteering such as the Red Cross and various projects during my studies. I devoted as much time to them as my college obligations allowed. In one such project in which I was even the youth coordinator called "Let's meet", I met with a similar educational center as the Center "Slava Raškaj". Such a similar Center in Tuzla is called "Kosta Popov" and through these workshops and the work of the Center, I saw that this form of volunteering and contribution to the local community suits me. This is a very valuable experience that contributes to society, but also to gain invaluable experiences and abilities that will surely benefit him in some part of life.

4. What is exciting for you in this chapter of your life´What will the experience of this project contribute to you?

What is challenging for me at the moment is the age group because I have not met in working with that age group so far. During my studies I was a student demonstrator where I held exercises and consultations with my colleagues. However, I now have a different situation where there are seventh and eighth graders and high school students where I will have to adjust a little to these age groups. There are people who require an individual approach, so I will have to look at this a bit so that I can find a way to reach each student and pass on knowledge to him in the best possible way. A mitigating circumstance for me is that I received items that are from the technical group, so I think it will be easier for me to cope with the challenges. The greatest benefit and joy is that I am in Zagreb, and I will have the opportunity to live there again, hang out with my friends and colleagues, and for everything else we will see what the future brings.

5. Are you afraid of something when moving to another country?

No, because I consider Croatia my country, During my second visit to Zagreb I had more because of the situation with Covid 19. I thought that because of that I would have a problem at the border crossing. By the way, I have no fear because I know Croatia and I get along great in Zagreb because of my previous experience.

6. Is this your first time leaving home? Have you ever had a roommate

So far, whenever I left home, it was because of different projects or seminars that lasted shorter. The first time I left home for a long time was when I went to Erasmus in Zagreb. On a student exchange that lasted one semester and that was the first time I met to make my living space with someone. I had a wonderful roommate Lorena and that’s when I learned what it’s like to live with someone you don’t know. It was a nice experience for me, and now it’s a little different because I share an apartment that has enough space with a colleague who is also a volunteer in this project. It was a little challenging for me because I don’t know a colleague, and it was a little unusual for me to live with him in the same apartment. I agreed to it because I wanted to get out of my comfort zone because I never know what life will bring me, how I will manage. For that reason, I agreed and I'm not sorry because my colleague is very pleasant. So far we have no problems and we did well in the apartment.

7. Do you have a goal that you want to achieve during this volunteering that will affect your education or future professional life?

Since my primary interest is not related to what I will do, I cannot say that it will have a direct impact, but what I want is to spend a nice period here and be as useful as possible to make the Center remember me as someone who is really contributed to the development of this project.

8. Did you finish your studies? What college did you study at?

I finished my studies at the Faculty of Mining and Geology in Tuzla in the study program Drilling Engineering. I really liked the faculty and I did well on it and what I can be proud of is that I was named the Golden Student of my University as the best student of the generation. After that, I did my first professional experience and I intend to continue to improve.

9. Is this your first time in Croatia and what are your experiences? Do you have any aspects you want to connect with or want to bring from Croatia?

This is not my first time in Croatia because I was born in Rijeka and traveled to different cities in Croatia. It's not that I'm traveling to Zagreb for the first time, but I always bring back fond memories.

 

Primjedbe

Popularni postovi s ovog bloga

Meet volunteer Petra!

Intervju s volonterkom Anom o iskustvu - "Unstopable together"